Dokončenou loď nutno bezpečně přepravovati...
To v sobě skrývá několik problémů. Atlantis patří mezi větší lodě a hlavně těžké lodě. Má necelých 18kg a na délku zhruba 140cm. Je teda nutné pořídit bednu a odpovídající automobil. Kamarád má Atlantise jen na upravených kozičkách a na vrchu kryt. Na plachty má speciální dřevěný kufr. Jakožto automobil mám Renault 21 Nevada, 20 let starýho veterána neskutečných rozměrů. Kdo to pamatuje, je to taková tvarem rakev, kdysi luxusní auto. Dnes už jen auto, jehož užitná hodnota stonásobně převyšuje cenu.
Rozhodl jsem se postavit bednu kam by se měla vejít loď i plachty. Měla by být lehoučká a pevná tak aby se na ní dalo sedět a aby pobrala vše co potřebuju. To je samozřejmě nesplnitelné. Nakonec jsme s velkou pomocí kamaráda sestavili kostru z latí a k tomu dvoje dvířka. Do toho jsem napasoval dva kvádry polystyrenu se sedly pro příď a záď lodě. Sama loď sedí v kozičkách a celé se to jeví dostatečně stabilně.
Nakonec jsem bednu opláštil 4mm bukovou překližkou - na lepidlo a šroubky po 10 cm.. Ta byla z toho všeho nejdražší, byly potřeba dvě desky. K tomu dva piánové panty, nějaké kování a celé prolakovat.
Celé jsem to zamýšlel tak, abych mohl otevřít kryt a postavit stěžně když je loď v bedně. Celá bedna s lodí se pak s otevřeným víkem a se stěžni dá přesunovat. Za tím účelem jsem do bedny zabudoval trubičku a do ní osičku s kolečky.
Musím přiznat, že se záměr s kolečky moc nezdařil. Osa koleček je na konci bedny protože se nevešla pod kýl. Bohužel je takto bedna docela těžká a blbě ovladatelná. Navíc, kolečka jsem sehnal jen plná plastová a ty spolu se zbytkem bedny dělají na štěrku příšený kravál. Bednu jsem po ránu tarabil od nočního brlohu přes celý kemp k poslední pláži a dospávající obyvatelé kempu mě museli proklínat do sedmého kolena. Pokusím se sehnat někde větší, lehčí kolečka, pokud možno s pneumatikou. Pod bednu jsem neplánovaně přišrouboval jakési lyžiny. Bedna se tak ještě zpevnila a líp se po nich šoupe. Hlavně mi to dalo prostor pro novou osičku zhruba v jedné třetině bedny. Hned by to mohlo jezdit líp.
Ještě musím sehnat polystyrenovou desku oddělující vrch lodě od složených plachet, zatím tam byly silné desky z mirelonu. Na vrch se krásně vešly ustrojené stěžně s plachtami a zbylo místo i pro nezbytný slamák.
Ve víku je kapsa pro dokumentaci a pokud seženu správná kolečka, taky by se tam mohly vejít.
Výsledkem je solidní kus nábytku který uchrání loď. Při hromadných zájezdech, kdy se do náklaďáku rovná více lodí může bedna zůstat klidně vespod a nemusím se o Atlantise bát.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat