sobota 22. listopadu 2008

Vnitřek trupu

Začíná se vystrojením vnitřku.
Všechny díly jsou naseknuté v silném ABS platu. Někdy dá práci je vymordovat ven, rovné řezy se snadno odlomí, případně se projedou ostrým nožem.

Nejprve je třeba svrtat průvlak pro kotevní řetěz. V návodu doporučují vrtat malým vrtáčkem a pak díru projet na průměr 6mm. Naštěstí jsem našel kulatý pilník právě o tomto průměru a tak je díra přesná a tak šikmo, jak je třeba. Mezi díly najdete odpovídající trubičku. Chytil jsem to vteřiňákem a zalil epoxidem. Dole to seříznu a zabrousím do roviny s trupem a nahoře až po položení paluby.


Boční díly středové části slouží k upevnění baterií, přijímače a další elektroniky, třeba včetně serva pro zvedání pomocného motoru. Ten já dělat nebudu ale díru jsem tam udělal, možná se bude hodit. Zrovna tak s otvory pro baterie je otázkou, jak je využiju. Na několika obrázcích jsem viděl baterie položené rovnou na balastu, asi pro snížení těžiště ale nerad bych nechal baterie ležet ve vodě. A ta se vždycky do lodě nějak dostane.

Dobrou zkušenost jsem udělal s jednosložkovým, leptacím lepidlem na ABS. Drží to perfektně a je to pohotový, rychle se s tím pracuje. Lepil jsem tak desky k sobě a boční desky v středním a předním otvoru. Jen je třeba spodní hranu přibrousit do sklonu boku lodi. Přesto jsem hranu styku desky s spodním bokem zalil epoxidem. Jen pro jistotu.

Musel jsem si pochválit kozičky, loď se dá do nich dá položit otočená o 90 stupňů a to je třeba pro zalití epoxydem. A pochválit si to musím, neb to nikdo jiný neudělá a za chvíli by mě to přestalo bavit, že :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat