Někde níže jsem psal, proč jsem nekoupil balast originální, litinový. Kromě toho, že jsem kolenovrt a ty ušetřená € užiju jinde, olověný balast by měl být menší, těžiště tím pádem níže. Výhody tedy netřeba popisovat. Lepší a těžší by byl ochuzený uran :-) ale ten se zatím běžně na šroťácích nevyskytuje.
Odlil jsem tedy sádru, z ní formu mezi čtyři prkýnka a týden to sušil na radiátoru.
Konečně jsme se dostali k odlití. Naštěstí mi opět pomohl kamarád. Sám bych to tavil doma na sporáku a manželce bych udělal určitě radost. V dílně jsme tavili autogenem, po několika pokusech z bloku rovnou do formy. Nestačilo to tak rychle chladnout a autogen to odkrajoval jako by šlo o vosk.
Výsledkem je balast o váze okolo 12,5kg. Potřebuji 11kg. Něco přes kilo jsem už užvýkal. Kdo někdy řezal olovo, ví o čem mluvím. Ubral jsem vršek v zadní části. Loď už byla na vodě a na zádi byla příliš těžká. Zbytek doladím až bude loď komplet. To budu žvýkat vršek a srovnávat vodorysku. Už by toho nemělo být moc. Jen nevím, zda tam bude balast napevno nebo vyndací a zastamdací. Oboje má svá pro a proti. Uvidíme.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat